comparemela.com

Latest Breaking News On - Itanium results - Page 1 : comparemela.com

Pelantikan ahli kabinet baharu tidak beri sinar untuk rakyat

KUALA LUMPUR - Pengumuman kabinet Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob pada Jumaat disifatkan sebagai proses rombakan kabinet dengan majoriti untuk mengekalkan jawatan mereka dalam kerajaan. Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan, Zahir Hassan berkata, pelantikan tersebut tidak mampu memberikan sinar harapan kepada rakyat, apatah lagi dengan pelantikan Datuk Seri Shahidan Kassim sebagai Menteri Wilayah Persekutuan baharu. Menurutnya, Menteri Wilayah Persekutuan yang dilantik perlu tinggal dan bergaul dengan masyarakat setempat setiap hari, namun Shahidan didakwa tidak dapat menyelami kehidupan rakyat miskin bandar di Kuala Lumpur.

Party-justice-people
Estuary-mud-announcement
Prime-ministers
Grandfather-series-sabri
Chairman-party-justice-people
Grandfather-series-shahidan
Minister-region-federal-new
According-to-him
Minister-region-federal
Estuary-mud
Planning-summer-english

Tiga bekas menteri buat 'come back' anggotai kabinet Ismail Sabri

KUALA LUMPUR - [DIKEMASKINI] Timbalan Presiden Bersatu Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu dan Naib Presiden Pas, Senator Idris Ahmad merupakan muka baharu yang diberi kepercayaan menganggotai Kabinet di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Ismail Sabri ketika mengumumkan barisan kabinetnya hari ini berkata, Ahmad Faizal yang juga Ahli Parlimen Tambun dilantik sebagai Menteri Belia dan Sukan manakala Idris yang merupakan bekas Ahli Parlimen Bukit Gantang, dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama).

Idris-ahmadi-simon
Ahmad-simon
Idris-ahmad
P-affairs-religion
Development-entrepreneursi-co
Development-rural
Party-native-united
Ministry-region
Department-prime-ministers
Line-national
Grandfather-series-ahmad-simon
Vice-presidents-passes

Fadillah, Ongkili 'orang kuat' Sarawak, Sabah dalam kabinet baharu

KUALA LUMPUR - Hal ehwal serta kepentingan Sabah dan Sarawak tetap menjadi keutamaan kerajaan Persekutuan dengan pengekalan portfolio menteri kanan dan menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Sabah dan Sarawak) yang digalas wakil dari kedua-dua negeri berkenaan kekal dalam kabinet baharu pimpinan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Nancy-shukri
Ip-affairs-manual
Department-prime-ministers
Company-plantationi-commodity
Ministry-domestic
Mp-affairs
Ministry-energyi-source
Ministry-education
Ministry-health
Development-rural
Parliamenti-law
Grandfather-series-sabri

100 hari: MOTAC fokus bantu pemain industri

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Nancy Shukri yang dilantik kembali untuk menerajui Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya (MOTAC), menyifatkan cabaran 100 hari adalah tempoh penting bagi kementerian itu membantu pemain industri pelancongan meneruskan kelangsungan hidup mereka ketika situasi pandemik Covid-19 masih belum berkesudahan.

Nancy-shukri
Office-deputies
Ministry-tourism
Estuary-mud-grandfather-series-nancy-shukri
Issue-named
Operation-procedures
Deputies-minister-youth
Office-deputies-minister-unity-the-country
Elections-general
Prime-ministers
Grandfather-series-sabri
Itanium-results

Annuar rangka hala tuju KKMM

KUALA LUMPUR - Tan Sri Annuar Musa yang dilantik menerajui Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM) komited untuk merangka hala tuju kementerian agar lebih proaktif dan menyumbang kepada kemakmuran negara bagi memastikan Keluarga Malaysia memperoleh manfaat. Dalam kenyataan hari ini, beliau berkata KKMM mempunyai peranan sangat penting, lebih-lebih lagi ketika negara sedang berhadapan pelbagai cabaran seperti pandemik Covid-19 dan pemulihan ekonomi, keperluan pemerkasaan sektor digital serta pembelaan kehidupan rakyat. “InsyaALLAH, saya akan berusaha sedaya upaya bagi memikul tugas dan amanah yang diberikan ini sebaik mungkin,” katanya serta menjunjung kasih perkenan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah atas pelantikannya dalam kabinet pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Parliament-chan
Ministry-region
Ministry-communication
Feli-line-nationala-her
Mud-tons-yunus
God-willing
Di-pertuan-general-abdullah
Prime-ministers-grandfather-series-sabri
Ministry-region-federal
May-gods
Grandfather-series-sabri

vimarsana © 2020. All Rights Reserved.