comparemela.com

Latest Breaking News On - According to the judges - Page 1 : comparemela.com

Teisėjai nori dirbti ne tik dėl garbės: už žmonių likimus lemiančius sprendimus – 2 400 eurų į rankas

Percepatkan vaksinasi di Lembah Klang mampu kawal Covid-19

Percepatkan vaksinasi di Lembah Klang mampu kawal Covid-19 A A KUALA LUMPUR - Malaysia perlu mengambil pendekatan berasaskan risiko dalam pelaksanaan Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) ketika kerajaan memperhebatkan usaha vaksinasi, demikian pandangan pakar kesihatan awam, Datuk Dr Lokman Hakim Sulaiman. Menurut beliau yang juga profesor kesihatan awam dan Pro Naib Canselor Universiti Perubatan Antarabangsa, Kuala Lumpur, bagi memaksimumkan bekalan vaksin yang ada, vaksinasi penduduk warga tua dan mereka yang mempunyai komorbiditi perlu dipercepatkan. Usaha vaksinasi juga perlu ditumpukan ke kawasan bandar yang padat dengan penduduk dan aktiviti ekonomi yang tinggi. Dr Lokman berkata, memandangkan kebanyakan kes Covid-19 adalah penularan tempatan, mereka yang tinggal dan bekerja di kawasan berkenaan berhadapan dengan risiko tinggi jangkitan.

Percepatkan vaksinasi di Lembah Klang mampu kawal penularan Covid-19

12 Jul 2021 / 09:00 H. KUALA LUMPUR: Malaysia perlu mengambil pendekatan berasaskan risiko dalam pelaksanaan Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) ketika kerajaan memperhebatkan usaha vaksinasi, demikian pandangan pakar kesihatan awam, Datuk Dr Lokman Hakim Sulaiman. Menurut beliau yang juga profesor kesihatan awam dan Pro Naib Canselor Universiti Perubatan Antarabangsa, Kuala Lumpur, bagi memaksimumkan bekalan vaksin yang ada, vaksinasi penduduk warga tua dan mereka yang mempunyai komorbiditi perlu dipercepatkan. Usaha vaksinasi juga perlu ditumpukan ke kawasan bandar yang padat dengan penduduk dan aktiviti ekonomi yang tinggi. Dr Lokman berkata, memandangkan kebanyakan kes Covid-19 adalah penularan tempatan, mereka yang tinggal dan bekerja di kawasan berkenaan berhadapan dengan risiko tinggi jangkitan.

Tiesnešiem izdienas pensiju vajag izdegšanas dēļ

Tiesnešiem izdienas pensiju vajag izdegšanas dēļ
neatkariga.nra.lv - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from neatkariga.nra.lv Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

© 2024 Vimarsana

vimarsana © 2020. All Rights Reserved.