comparemela.com

Card image cap


המחווה של שירי מימון ליורם טהרלב
כחלק מפרויקט "יעלה ויבוא" שירי מימון, במחווה ליורם טהרלב, מבצעת את השיר האהוב: "ההר הירוק". שירי סיפרה כי היא נולדה למרגלות הכרמל ולכן, הזדהתה עם השיר
קשת ברגסון, חדשות סרוגים05.08.21 09:53  כ"ז באב תשפא
');
},
error: function(errorThrown){
console.log(errorThrown);
}
});
});
  (צילום: אוהד רומנו)
שירי מימון בביצוע עם השיר: "
ההר הירוק". שיר זה נכתב על ידי יורם טהרלב והולחן על ידי מוני אמריליו, השיר נכתב על רכסי הכרמל הירוקים, וכמו שירים רבים של טהרלב, נכתב בהשראת חוויות נעוריו בקיבוץ יגור השוכן למרגלות הכרמל, השיר נכתב בשנת 1972 כחלק מחגיגות היובל להיווסדו של הקיבוץ.
בימי נעוריו של טהרלב הכרמל היה קרח מצמחייה, והכינוי 'ההר הירוק' מקורו בהר שליד קובנה אשר בליטא. הוריו של יורם טהרלב, כמו אחרים ממיסדי קיבוץ יגור עלו ארצה משם. השיר הוקלט לאחר החגיגות ביחד עם מקהלת הקיבוץ ושלומית אהרון.
האזינו לביצוע של שירי מימון לשיר: "ההר הירוק":
שיר זה נלמד בבתי הספר היסודיים בישראל כחלק מתוכנית הלימודים לקראת ט"ו בשבט בשל השורה "פקחתי את עיני, היה אז חודש שבט". המחבר עצמו העיד כי שורה זו כוונה למעשה ליום הולדתו החל בחודש זה. את השיר מבצעת בפרויקט שירי מימון אשר נולדה למרגלות הכרמל, הזדהתה עם מקומות הילדות במקום, והרגישה צורך לסגור מעגל ולרגש בביצוע ייחודי לפרויקט "יעלה ויבוא".
הפרויקט הוא חלק ממיזם תרבותי וחינכוי הנקרא "צאן ברזל", שירי פותחת את חלק ב' בפרויקט, ועתידים לקחת חלק מהפרויקט גם: יהורם גאון, עידן עמדי, יובל דיין, גיא ויהל, יוני בלוך, נועם קליינשטיין, אורן לביא, רוני וגיל בר הדס, רותם בר אור, שני פלג.
מילים:

Related Keywords

Lithuania , Israel , Salome Aaron , Noam Kleinstein , Yoni Bloch , Shiri Maimon , Oren Lavie , Shiri Maimon Yoram , Yehoram Gaon , Young , Mountain Green , Carmel Green , Close Circle , Jubilee Dayan , Bar Myrtle , Rotem Bar Light , லிதுவேனியா , இஸ்ரேல் , சலோம் ஆரோன் , யோனி ப்லோக் , ஒரேன் லாவிே , இளம் , மலை பச்சை , கார்மல் பச்சை , நெருக்கமான வட்டம் ,

© 2024 Vimarsana

comparemela.com © 2020. All Rights Reserved.